
Påskhelgen har varit lugn och skön med massa god mat och lite lagom med godis! Igår lades golv i hallen - känner oss jättenöjda - det går lite framåt igen! Fortsatt skön helg!
Ett hus på landet i förändring

Påskhelgen har varit lugn och skön med massa god mat och lite lagom med godis! Igår lades golv i hallen - känner oss jättenöjda - det går lite framåt igen!
Har varit bortrest ett par dagar och bland annat hunnit med ett besök i Ullared och det berömda varuhuset! Där finns allt och mer därtill och en del saker till hemmet fick följa med hem. Bland annat det här påslakansättet som jag fastnade för. Inte för att vi behöver fler egentligen, men det var ju så fint...! Blev lite av ett krontema, den svartvita prydnadskudden köptes också där.
De dagar jag var borta var även mannen ledig, men han var hemma å jobbade i huset (mycket bättre använd tid, jag vet). Så när jag kom hem var el dragen, en dörr in till vårt "finrum" var breddad och pärlspont på väggarna i hallen hade börjat sättas upp! Så nu har hallprojektet äntligen kommit igång! Ska nog åka till Ullared fler gånger...

Bilder från ikea.se
På tavellisten har fotona fått sällskap av en liten krona.
Tulpanerna är alldeles färska och odlas i handelsträdgårdens växthus. Jag fick köpa med mig nångra på lök, som fick ta över efter tazetterna i vasen. I botten ligger lite glasprismor som precis täckts med vatten. Fick instruktionen att det skulle vara så, så att inte lökarna, utan bara rottrådarna hamnar i vatten.
En bunt med eucalyptuskvistar fick också följa med hem. Dem ska det pysslas med här idag, så jag visar senare vad det blir!
Att Lantliv låg i brevlådan när jag kom hem var ju också väldigt trevligt. Förtsa numret som kommer efter att jag fått en prenumeration i julklapp av maken. 
Vill gärna att den ska ha både elektriska lampor + ljusarmar. Gillar att modellen har lite större prismor.
Favoriten bland alla. Denna skulle nog bli den första jag köpte!
Om jag någon gång får ett alldeles eget pysselrum
skulle denna bild få sitta på hedersplats där!
Bästa badrumsbilden, med egna namnen då förstås!
Finfin och passande till vår nya...ja just det: tvättstuga!
Fint budskap att ge till goda vänner:








Änglaformade pepparkaksmått i två storlekar.
Ett kuddöverdrag till kökssoffan med texten God Jul. Blev så glad när jag hittade det, eftersom jag inte hittat något ställe hemma i stan där man kan köpa saker från Nyblom och Kollén. Inte lika glad när jag kom hem och fick börja med att laga, då den röda tråden på flera av bokstäverna börjat gå upp. Typiskt! Hade det inte varit så långt bort hade jag gått tillbaka med det. Ja, ja, nu ska det hålla i alla fall.
Den här lampan kanske inte ser så fin ut så här, men jag tror den blir bra när den kommer upp. Såg denna lampa i förra numret av Allt i Hemmet i reportaget om Helena Skarps hus. Fastnade för den då, men det stod ej var lampan kom ifrån. Så när jag kom till Gruvgatan 13 hängde tre sådana lampor i skyltfönstret. Måste vara meningen att jag skulle ha dem! Införskaffade två som ska hänga i våra hallfönster, på var sin sida om dörren.
En svart trearmad ljusstake i gjutjärn. Pampig och robust men ändå sirlig tycker jag.
Denna adventsstjärna,Fling - i lackerat stål, är riktigt snygg tycker jag. Hutlöst dyr bara...4990kr! Så en sån blir det absolut inte, men titta kan man ju göra. Tipsade om att man även kunde hänga den på väggen å det skulle nog vara snyggt, tycker det är svårt annars att hitta snygga vägglampor. För den som har några slantar över så finns den bl.a. hos Design online. De har även den här ljusstaken från Design House Stockholm. Den har ett lite mer behagligt pris; 249 kr.
Bilder från Design online.
Bild från canon .se
En liten snygg digitalkamera att kunna stoppa ner i fickan och ha med sig överallt. Har en större systemkamera idag, som visserligen tar väldigt bra bilder, men inte är så smidig att ha med.
Bild från http://www.elektrolux.se/
En trådlös dammsugare. Tänk vad smidigt att kunna städa av köksgolvet utan att släpa fram stora dammsugaren varje gång!





Bilder från Ellos hemsida.
Mjukt snickarbälte får bli present till en liten 1-åring. Kommer från Oskar och Ellen som har så otroligt mycket fina, mjuka leksaker. Dessutom förmånligt att köpa till mässpris!