lördag 2 februari 2008

Vårblommor och julklapp!

Vill börja med att tacka för alla glada positiva, vänliga kommentarer under veckan. Har som jag skrev i förra inlägget verkligen haft fullt upp och inte hunnit göra några nya inlägg, men däremot hunnit läsa era kommentarer! Allt går faktiskt lite lättare tacke vare Er! Var nog längesen det var så skönt med helg, veckan blev mer intensiv än väntat. Ska njuta i fulla drag av en lugn och skön helg! Tillät mig en tur till handelsträdgården för inköp av lite nya vårblommor på hemvägen från jobbet igår, som lite belöning efter veckan!

En bukett med vita tulpaner är ju aldrig fel...
Tulpanerna är alldeles färska och odlas i handelsträdgårdens växthus. Jag fick köpa med mig nångra på lök, som fick ta över efter tazetterna i vasen. I botten ligger lite glasprismor som precis täckts med vatten. Fick instruktionen att det skulle vara så, så att inte lökarna, utan bara rottrådarna hamnar i vatten.

Vit vårprimula känns vårigt och fräscht.
En bunt med eucalyptuskvistar fick också följa med hem. Dem ska det pysslas med här idag, så jag visar senare vad det blir!
Att Lantliv låg i brevlådan när jag kom hem var ju också väldigt trevligt. Förtsa numret som kommer efter att jag fått en prenumeration i julklapp av maken.


Njut av helgen, det ska jag göra!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Finfint som vanligt! Gillar särskilt zinkkrukorna, superfina! Hoppas du får en helg med mycket vila, det behövs när veckan varit intensiv! Ta hand om dig! Kram Mia