onsdag 6 februari 2008

Vårnytt på IKEA

Åkte förbi Ikea på väg hem från jobbet igår och spanade in några av deras nyheter för våren. Köpte faktiskt bara en liten sak, nämligen de här små skyltarna i zink. Dem ska jag ha när det blir dags att så landet...längtar! 20 st för 29 kr var billigt tycker jag!
Den här brickan i emaljerad plåt var också fin. Gillar att den är så stor, säkert 60 cm i diameter. Skulle passa fint som brickbord, men då måste man ju göra ett eget underrede förstås... och eftersom vi inte har så mycket andra projekt är det ju inga problem ;)
Sparar det finaste till sist! Fatet Arv med glaskupa till! Så snyggt! Tänk en jordgubbstårta där under!


Bilder från ikea.se

Behöver verkligen lite vårinspirtaion nu och få drömma om ljusare tider! Är så trött på detta gråa slask-blask-inget-väder! Ja, vad är det för årstid egentligen...? När det är vinter ska det ju vara snö och kallt, kanske mer än en dag! Och om det är vår så ska väl solen skina lite ibland i allla fall! Ge mig sol!!! (eller låt mig gå i ide i ett par månader!)
Tack för att jag fick avreagera mig lite, känns redan mycket bättre!
Kram till alla Er som förgyller tillvaron!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina saker du hittat! Längtar efter ett IKEA besök, eller jaa bara komma i väg hemifrån. Har varit sjuk sen i fredags, såå långtråkigt..Det enda positiva är väl att jag kikat runt i bloggar lite mer än vanligt:-)Längtar också efter våren och nu är den snart här! Kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Å, tack för fina Ikeatips, inte visst jag de hade så mycket fint!! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fina saker!!!!! Toppenbra köp! Ha det bäst, kram!

Ann-Catrin sa...

Ja du jag v ar på Ikea idag...mycket fint fanns det..blev sugen på massor!!
Kram a-c