Helg här betyder ledighet från vanliga jobbet, men arbete med huset, som för så många andra renoverare och husägare. Så sakteliga går det framåt på olika områden.
Helgens gjorda:
- Trädgårdsmöbler avtvättade och inställda
- Det sista i landen nedklippt och uppgrävt, färdigt för vintervila.
- Några blomsterlökar nedpetade i de nyanlgda rabatterna (blommar förhoppningsvis till våren!)
- Ännu mera elrör dragna.
- 2 väggar råspontade.
- Städat matkällaren.
Känns skönt när man kan avsluta trädgårdsarbetet och fokusera inne. Visar lite bilder från matkällaren.
Korgarna har nu hittat sin plats. Äpplen, morötter och lök har lagts in för vinterförvaring. Några gamla trälådor får agera sopsortering och förvaring åt pantflaskor.
En gammal våg + sockerlåda som fanns i matkällaren.
De gamla konservburkarna och glasflaskorna väntar på att fyllas med något sött...
Gillar lampan i sin enkelhet med glaskupa i gammalt, bubbligt glas.
Någon gång i framtiden ska matkällaren fräschas upp med ny takfärg och lite fler hyllor, men detta får duga så länge!
Önskar Er en skön höstvecka!