måndag 7 januari 2008

Tripp till Gällstad

Förra veckan, när vi fortfarande var lediga åkte jag och mannen en dag till Gällstad och Borås. Efter att ha kört ett par mil på skogig väg kommer man till Gällstad, en liten plats mellan Ulricehamn och Borås. Där finns butiker med märkesvaror till lägre priser, främst kläder men även lite för hemmet. Mannen fick också sitt lystmäte när vi ätligen kom till Verktygsboden i Borås!

Några småsaker till hemmet fick följa med hem:

Servetter, som jag typ alltid lyckas få med mig hem när jag handlar. Finns ju så många fina! Lite grövre disk-/skurtrasor från Himla. Köpt på Fabriksbutiken.


En zinkkruka som ska få sitta på väggen ute när det blir vår köptes i en liten mysig affär som heter Hemma hos Haglund.

EM sålde ut alla utgående kuddöverdrag för 50 kr, så det fick bli ett i turkosa toner, som nog ska passa bra i den turkos-vita-frostiga färgskalan jag tänkt mig ska få ta vid efter julens röda färger.

Har börjat jobba idag efter långledighet. Lite trött(har ju vänt på dygnet senaste tiden) , men annars känns det riktigt bra att komma igång igen!

1 kommentar:

Hem och Lycka sa...

Vilka fina shoppingfynd! Servetter är aldrig fel, det kom jag också hem med idag ;-) kram!