Visar inlägg med etikett TV-rum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett TV-rum. Visa alla inlägg

onsdag 5 mars 2008

Grönt är skönt!

Lite nytt, grönt och vårigt i TV-rummet. Ett par sakerkommer från Village som hade utförsäljning i våran stad. 50% på allt, då de fått en rökskada i lokalen. Lampetterna, som jag verkligen gillar för deras enkelhet och hästen är därifrån. Hade först tänkt att jag skulle måla om hästen, men den får behålla sin gröna päls ett tag... Kudden hade jag sen förut. Snödroppar i farmors gamla kristallvas. Grönt känns fräscht tycker jag!

Vad använder ni för färger i vår?
Ha en bra torsdag!
Kram

söndag 3 februari 2008

Lite smått o gott i tv-rummet

Så fort en helg går! Har varit mycket av det där vanliga som fixats i helgen, men har också hunnit med ett varv med målarpenseln. Visar vid ett senare tillfälle vad det blev!

Så länge visar jag några detaljer från vårt tv-rum.

Hade ett hörn där jag tyckte det såg så kalt ut, så jag bestämde mig för att köpa en bunt med avkvistade grenar på det stora varuhuset, trots att vi ju har skogen full av denna vara (något ni säkert förstår att mannen också gärna påpekar då och då...). I alla fall, jag var ju väl medveten om detta faktum, men orkade inte vänta, så en sån fick det bli! Nu har den en ljusslinga virad runt sig och agerar mysbelysning när vi hänger i soffan.


På tavellisten har fotona fått sällskap av en liten krona.

Önskar en trevlig vecka!

söndag 27 januari 2008

Vårsol i tv-rummet!

Snön som kom igår töar redan, men vad gör det när solen
strålar in genom fönstret!

Har hängt upp två prismor i fönstret som jag satt fast i fiskelina med pärlor på.

Solljuset gnistrar så härligt i dem.

Hjärtan på tråd är så fint och nu spirar redan ljust gröna, späda blad.


Solen skiner in på tazetterna i iittala-vasen.

Hoppas ni haft en bra dag! Dags att sova och ladda med sömn, veckan framöver kommer att vara intensiv på jobbet! Får se hur mycket jag hinner vara här! Ha en bra vecka! Kram

fredag 28 december 2007

Husvisning # 1

Efter en lång och härlig julhelg har livet så smått åtegått till vardag, fast jag är ju ledig förstås, så jag klagar verkligen inte! Idag visar jag lite bilder från hall/kontorshörna/tv-rum. Äntligen klart!
Först en bild från vad som pågår här idag.

Ser härligt ut va?! Mannen jobbar, men han har sett till att få hit lillebror som fått äran att riva ut det gamla hallgolvet! Nästa vecka ska det läggas golvvärme och flytspacklas här nämligen.

Som tur är får man lite nya krafter när man ser att arbete till slut ger resultat! Vårt tv-rum är det rum i huset som fått en lite modernare stil, medan vardagsrummet liksom andra rum i huset såsmånigom ska få en mer klassisk/gammeldags stil.


Här är hallen och arbetshörnan mellan köket och tv-rummet. Här har frukostarna intagits till nyhetsmorgon under julhelgen och här är min nya bloggplats ;)

Ifrån frukostplatsen har man bra sikt mot tv:n och tv-bänken Bonde från IKEA som satts upp på väggen. Här fick även julgranen stå i år.

Till höger om tv-bänken har väggdekorationen Slätthult (IKEA igen!) satts upp tillsammans med några tavellister.


Vill man sitta lite mjukare får man slå sig ner i soffan framför halvvägen. Korgstolen och pallen, som är en sypuff, fanns i huset och har fått ny stjärnmönstrad klädsel.

I nästa inlägg kommer bilder från nya sovrummet!

Ha en bra dag!

torsdag 1 november 2007

Heldag på stan



Jag och mamma var i stan hela långa dan igår. Mannen sa nåt kvällen innan om att Ica stänger ju inte förrän 22... Vad menade han med detta? Han fick nästan rätt. Vi var hemma 20.30, så det blev en lång dag (eftersom det är bäst att börja när affärerna öppnar!). Är mäkta stolt över att det jag kom hem med bara var sådana där viktiga, nyttiga saker som vi ändå skulle köpa, inte en enda onödig sak! Vit sprayfärg till elementen, vit väggfärg samt tapeter införskaffades igår till TV-rum/kontor, så nu kan vi inte skylla på att vi inte har grejer hemma!
Sitter här med ett nystädat hus å nybakad morotskaka i väntan på vänner som ska komma ikväll och undrar samtidigt vart veckan tog vägen? Imorgon är det redan fredag och på måndag jobb som vanligt igen. Har i alla fall haft en riktigt bra och skön ledig vecka!

Hoppas ni också är nöjda med den gångna veckan! Ha en bra kväll!