tisdag 8 januari 2008

Nya önskningar...

Det har nyss varit jul, men ändå hittar i alla fall jag hela tiden nya fina saker och ting att önska sig eller i alla fall drömma om. Just nu har jag fastnat för Edblad & Co:s design. Dessa saker finns att köpa på designonline.se.

En vägghängd stol i mattborstat stål skulle passa bra i vår smala groventré som förhoppningsvis blir klar någon gång under våren.
Bild från Edblad & Co
Nedanstående saker är ju egentligen inget man direkt behöver, men de är oerhört vackra tycker jag. Smyckeskrinet är fantastiskt med den grova betongytan på utsidan och det mjuka, blanka sidentyget på insidan. Finns i två storlekar 10x10 cm och 10x16 cm. Ett sånt skulle jag ha till mina ringar och pärlörhängen - sådant jag använder nästan dagligen. Asken är ju också ett smycke i sig! Ljusstakar och ljuslyktor kan man ju ha hur många som helst (om man har plats då förstås!). Dessa robusta saker skulle sitta fint!
Bild från designonline.se


Bild från Tove Adman

4 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så fina önskningar!!! HUr långt före och efter kan man köpa sig själv saker, som man kallar för egna julklappar??? hi hi....Kram!

Unknown sa...

Ja, visst är den fin?? Du har hittat mängder med fina saker du med!!...Fina priser med va?? =) kramis

Hanna sa...

Vilken härlig ask. Sån vill jag ha!!!! Vilket mysigt sovrum du har. Själv så sover man i det framtida vardagsrummet omgiven av 100 kvadrat kakel och flytspackel. Inte fullt så mysigt. Otroligt mysig bloggplats du har. Ser så himla mysig ut.
Ha de gott
kram

Ljuva ro sa...

Den där pallen är både otroligt snygg o praktisk!