måndag 21 januari 2008

6000 besökare och kristallfunderingar

Wow, över 6000 besökare! Tack all Ni som tittar in då och då! Era besök gör mig så glad och inspirerar till att fortsätta! Ännu gladare blir jag förstås när du lämnar en liten kommentar också ;) Är ju nyfiken på vad Ni är för ena! Tack för positivt mottagande och värdefulla synpunkter, hoppas ni vill fortsätta följa med framöver!

När vi någon gång i framtiden får in vårt matsalsbord planerar vi att ha en kristallkrona hängande över det. Kollade runt på Blocket och hittade flera olika modeller; gamla o nya, fula o snygga, billiga o (svin)dyra... För ett tag sen kunde jag inte tänka mig en kristallkrona i mitt eget hem, men har kommit på andra tankar! Jag kan inget om kristallkronor, går enbart på det rent estetiska! Kanske någon som har nåt tips om man ska kolla efter något särskilt, så ingen lurar skjortan av en!? Jag föll i alla fall pladask för den här:
Vill gärna att den ska ha både elektriska lampor + ljusarmar. Gillar att modellen har lite större prismor.
Mannen, som typ aldrig brukar ha några synpunkter på detaljer i hemmet, utan gladeligen (nåja, för det mesta) gör det han blir tilldelad, la sig plötsligt i diskussionen om modell på kristallkrona. Han gillar den här modellen bättre :


Den är ju också fin!
Vad tycker ni?

Önskar en bra vecka 4.
Kram

4 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Har alltid ogillat krsitallkronor tidigare, men har på senare tid upptäckt att dte finns en hel del som är riktigt fina! Hoppas att ni hittar nåt som passar! Ha en bra dag! Kram!

En inredoholic sa...

Jag tycker den första... med större kristaller...

Fin blogg du har.. jag kikar in igen!

Kram

Malin sa...

Bägge två var fina.. men jag skulle nog välja den första. :) Tack för titten!

Marie - Med mina händer... sa...

Ha ha... Min sambo och jag hade exakt samma problem för sex år sen när vi köpte vår kristallkrona. Jag ville ha barockstilen med stora prismor och sambon empirstilen som din nedre bild. Det blev empir... och jag ångrar att jag gav efter! :-) Men men... Den är ju så klart fin den också.

Trevlig helg!