Visar inlägg med etikett Badrum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Badrum. Visa alla inlägg

måndag 25 februari 2008

Blommigt i badrummet

Dessa små söta necessärer kom på posten i makens namn härom veckan! Ja, han hade inte direkt beställt dem själv då, utan fick dem som gåva då han gav mig en prenumeration Lantliv. Han var väl smått road... Jag blev däremot gladare och här står de som förvaring bredvid handfatet i badrummet. En av de bättre prenumerationsgåvorna måste jag säga! Ibland är det mest skräp man får med tycker jag.


I den lilla sminkväskan syns ett pärlhalsbland som jag hade på vårt bröllop och ett armband som jag gjort själv. Där finns också en liten tvål som jag köpte på Ambiance vid senaste Stockholmsbesöket.

Ha en bra vecka!

tisdag 18 september 2007

Före-bilder i badrummet

Kom på att jag glömde lägga med några bilder på hur badrummet såg ut före renoveringen. Man glömmer ju väldigt fort, som tur är kanske!

Välanvänd våtrumstapet och kaklat duschhörn.

Här behövdes något göras!

Och när det såg ut så här började man undra

om det någonsin skulle kunna bli ett badrum här...

Jodå, nu kändes det bättre när man kommit in i uppbyggnadsfasen!

Det slutgiltiga resultatet ser ni i inlägget nedan!

söndag 16 september 2007

Badrumsvisning!

Äntligen! Här kommer nu lite bilder på vårt så gott som färdiga badrum. På den lilla yta det är, ca 3,5 m², är vi nöjda med att fått in det vi behöver. Svårt att ta kort på så liten yta, men försöker visa här så gott det går!

Grått, vitt och oljad ek fick bli de rådande färgerna.
Handdukar och andra detaljer går ju alltid att byta ut.

Plats för handfat och dusch.


Handfat och blandare från Hafa.

Ovanför handfatet sitter en spegel med ekram. Vi har gjort ett skåp bakom den som sitter inbyggt i väggen. Glashyllor beställde vi hos glasmästaren. Skåpets rygg är tapetserad med en tapet från eco tapeter och sedan lackad med matt klarlack. Lampan ovanför spegeln kommer från Rydéns.


Garderob med dörrar i frostat glas med aluminiumram från IKEA byggdes in där vi satte igen en gammal källartrapp. Här finns gott om förvaring! Funderar just nu på vad vi ska fylla alla lådorna med, fast det brukar ju aldrig bli något problem...

De infällda nischerna i väggen har fått mannen att slita sitt hår. Ivrigt påhejad och mutad med cola och chips under kaklingsarbetet, då varje mosaikbit längst in fick klippas med tång! Så här bra blev det i alla fall! Tack älsklingen för tålamod och genomförande av tänkbara och otänkbara idéer! Framöver ska nischerna få hyllplan i oljad ek också, men det tar vi sen...

måndag 10 september 2007

Följetong: Badrummet

Jag har ju skrivit innan på bloggen om att badrummet varit ett av våra projekt under sommaren. Och, jodå, det har blivit klart! Egentligen för en dryg månad sen, då vi till vår stora glädje kunde börja använda duschen (= slipper duscha i källaren!). Anledningen till att några bilder ej kommit ut på bloggen är att vi efter ett par veckor fick stora, gula, fläckar på de vita väggarna, framförallt i duschen. Kan vara något shampo, kaklet eller vattnet som gör det. De som säljer filter till vattnet tycker förstås att vi ska köpa ett sådant! Ja, nu snackar vi inte kaffefilter, utan nån apparat som är ca 1 m hög och kostar 30 000:-. Inte riktigt vad vi räknat med...

Vi har i alla fall lyckats få bort missfärgningarna på kaklet med nåt mirakelmedel, men det är ju bara en tillfällig lösning. Bilder från badrummet utlovas i alla fall inom kort, ska bara få en rejäl putsning först!

torsdag 2 augusti 2007

I väntan på badrum

I väntan på att badrummet nere ska bli klart kommer här en liten skymt av hur WC:n på övervåningen ser ut. Vi har inte gjort något sedan vi flyttade in, men en trevligare spegel och lite förvaring har gjort att den lilla toan fungerat väl.


Spegeln är en gammal tavelram som jag hittat på gården och sprayat ett par lager med silverfärg. Därefter skars en spegelskiva från en gammal spegelvägg till för att passa i ramen och sattes fast med limpistol. På väggen sitter en tavellist från IKEA som jag skruvat fast två bygelkrokar under. En tavla i betong gjord av Annica Vallin plus en ärvd vas med en rosa roskvist i. I spegeln syns också två korgar i metall från IKEA där det nödvändigaste förvaras.

tisdag 31 juli 2007

Badrumsprojekt

I vårt hem pågår flera renoveringsprojekt, men just nu jobbar vi hårt för att få badrummet på nedervåningen färdigt innan semestern är slut. Visst, vi har både toa och dusch, men det är väl synd att påstå att det finns nån mysfaktor när man lufsar ner till källaren för att ta sin dusch och sen kliver ut för att snart vara gipsdammig under fötterna igen! Nä, längtar till ett riktigt badrum nu...! Mannen sliter hårt och jag står å pekar å håller lite. Så snart det blir klart kommer bilder på badrummet, men än så länge får ni se vilket kakel/klinker vi använder.



Stor vit platta 20 x 20 cm på väggarna


Grå platta 10 x 10 cm på golvet


Vit mosaik 5 x5 cm på bänk och i nischer


Allt kakel är köpt på K-rauta.