Visar inlägg med etikett Kontor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Kontor. Visa alla inlägg

fredag 28 december 2007

Husvisning # 1

Efter en lång och härlig julhelg har livet så smått åtegått till vardag, fast jag är ju ledig förstås, så jag klagar verkligen inte! Idag visar jag lite bilder från hall/kontorshörna/tv-rum. Äntligen klart!
Först en bild från vad som pågår här idag.

Ser härligt ut va?! Mannen jobbar, men han har sett till att få hit lillebror som fått äran att riva ut det gamla hallgolvet! Nästa vecka ska det läggas golvvärme och flytspacklas här nämligen.

Som tur är får man lite nya krafter när man ser att arbete till slut ger resultat! Vårt tv-rum är det rum i huset som fått en lite modernare stil, medan vardagsrummet liksom andra rum i huset såsmånigom ska få en mer klassisk/gammeldags stil.


Här är hallen och arbetshörnan mellan köket och tv-rummet. Här har frukostarna intagits till nyhetsmorgon under julhelgen och här är min nya bloggplats ;)

Ifrån frukostplatsen har man bra sikt mot tv:n och tv-bänken Bonde från IKEA som satts upp på väggen. Här fick även julgranen stå i år.

Till höger om tv-bänken har väggdekorationen Slätthult (IKEA igen!) satts upp tillsammans med några tavellister.


Vill man sitta lite mjukare får man slå sig ner i soffan framför halvvägen. Korgstolen och pallen, som är en sypuff, fanns i huset och har fått ny stjärnmönstrad klädsel.

I nästa inlägg kommer bilder från nya sovrummet!

Ha en bra dag!

torsdag 1 november 2007

Heldag på stan



Jag och mamma var i stan hela långa dan igår. Mannen sa nåt kvällen innan om att Ica stänger ju inte förrän 22... Vad menade han med detta? Han fick nästan rätt. Vi var hemma 20.30, så det blev en lång dag (eftersom det är bäst att börja när affärerna öppnar!). Är mäkta stolt över att det jag kom hem med bara var sådana där viktiga, nyttiga saker som vi ändå skulle köpa, inte en enda onödig sak! Vit sprayfärg till elementen, vit väggfärg samt tapeter införskaffades igår till TV-rum/kontor, så nu kan vi inte skylla på att vi inte har grejer hemma!
Sitter här med ett nystädat hus å nybakad morotskaka i väntan på vänner som ska komma ikväll och undrar samtidigt vart veckan tog vägen? Imorgon är det redan fredag och på måndag jobb som vanligt igen. Har i alla fall haft en riktigt bra och skön ledig vecka!

Hoppas ni också är nöjda med den gångna veckan! Ha en bra kväll!

söndag 12 augusti 2007

Skrivbordspiff

I förra numret av Allt i Hemmet , nr 9 2007 (för övrigt favorittidningen, som jag ständigt återkommer till. Försökt sluta flera gånger, men ej lyckats...) såg jag delar av de här skrivbordstillbehören. Precis vad jag behöver för att skapa lite ordning och även lite ny inspiration när höstens arbete sätter igång igen. Hålslaget vi har nu har mannen haft sen pojkrummetoch fungerar när det själv behagar, så det kändes inte som någon lyx att köpa ett nytt. Konstigt, att sånt där aldrig blir av att man köper. Gjorde i alla fall slag i saken när vi var på vår minisemester i Stockholm. Allt är inköpt på Granit.

Tänk vad bra jag ska jobba och vilken ordning sen!