fredag 30 november 2007

Fynden från Falun

Här kommer, som utlovat, lite bilder på inköpen från Falun. Allt förutom ljusstaken är köpt på Gruvagatan 13. Ljusstaken är inhandlad på muséebutiken vid Falu koppargruva.

Några fina små kort fårn Jeanne D`arc.

Änglaformade pepparkaksmått i två storlekar.

Ett kuddöverdrag till kökssoffan med texten God Jul. Blev så glad när jag hittade det, eftersom jag inte hittat något ställe hemma i stan där man kan köpa saker från Nyblom och Kollén. Inte lika glad när jag kom hem och fick börja med att laga, då den röda tråden på flera av bokstäverna börjat gå upp. Typiskt! Hade det inte varit så långt bort hade jag gått tillbaka med det. Ja, ja, nu ska det hålla i alla fall.

Den här lampan kanske inte ser så fin ut så här, men jag tror den blir bra när den kommer upp. Såg denna lampa i förra numret av Allt i Hemmet i reportaget om Helena Skarps hus. Fastnade för den då, men det stod ej var lampan kom ifrån. Så när jag kom till Gruvgatan 13 hängde tre sådana lampor i skyltfönstret. Måste vara meningen att jag skulle ha dem! Införskaffade två som ska hänga i våra hallfönster, på var sin sida om dörren.

En svart trearmad ljusstake i gjutjärn. Pampig och robust men ändå sirlig tycker jag.

Ska sätta upp de sista adventsstjärnorna här hemma och spelar bästa julmusiken. Utanför fönstret är det grönt, men adventsstämningen är på topp ändå!
En glad 1:a advent till alla Er!
Kram

5 kommentarer:

Ljuva ro sa...

Vilken fint kuddfodral! Änglaformarna är så söta, kommer resultera i goda pepparkakor kan jag tro!

Bonnie´s vita rum sa...

Vilka söta änglaformar du hade hittat!

//Bonnie

Solsjö - Under en vind sa...

Massor av fint!!!!

Önskar dig en riktigt mysig adventssöndag! Kram!

Skatan sa...

Toppenfina saker! Jag har sett den där lampan "på riktigt" och upphängd...den är jättefin!!!

Trevlig första advent : )

Designe sa...

Va mycket fint du har köpt! Gillade särskilt pepparkaksformarna i ängelform och den söta lampan!..Va trist att du fick laga kudden då..men tur att det gick att fixa till! Ha en fin adventskväll! Kram Signe :)