Visar inlägg med etikett Hemma hos. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hemma hos. Visa alla inlägg

söndag 23 september 2007

Hemma hos mor och far del 2

Ja, här kommer fortsättningen på besöket hemma hos mamma och pappa! Idag visas vardagsrum, sovrum och badrum.


Vardagsrummet. Här finns plats för både matsalsmöbler och en sittgrupp för tv-tittande.


Sovrum i blå, vita och beige toner.

I det stora badrummet finns både dusch och inbyggt badkar. Det finns också en liten WC i huset med taolett och handfat där den blå-turkosa mosaiken finns.

lördag 22 september 2007

Hemma hos mor o far del 1

När det blev klart att vi skulle köpa gården, mitt barndomshem, blev det så att mamma o pappa byggde ett nytt hus för dem. Ett mindre, i ett plan som är fullt tillräckligt för dem nu när de är två igen! Tänkte visa lite bilder därifrån och vi börjar ute, i kök, hall och tvättstuga. Allting känns så nytt å fräscht!Inredningen är en blandning av gamla och nyinköpta möbler.


Ett traditionell, lantligt rött hus på dryg 120m². Tomten är ganska kuperad och berg syns lite varstans.

I hallen finns ett gammalt skåp där Madonna-figuren hittat sin plats. Mitt emot är barnbarnen samlade på två tavellister. Hästarna är pappas gamla leksaker i järn(!).




Köket har fått en lite mordernare stil i vitt och ek. Bord och stolar kommer från EM medan skänken är köpt på MIO.



Tvättstugan är ett separat rum som ligger i anslutning till groventré och kök. Här finns allt man kan tänkas behöva när det gäller tvätt och sömnad!