söndag 14 oktober 2007

Helgens göromål

Helg här betyder ledighet från vanliga jobbet, men arbete med huset, som för så många andra renoverare och husägare. Så sakteliga går det framåt på olika områden.
Helgens gjorda:
  • Trädgårdsmöbler avtvättade och inställda
  • Det sista i landen nedklippt och uppgrävt, färdigt för vintervila.
  • Några blomsterlökar nedpetade i de nyanlgda rabatterna (blommar förhoppningsvis till våren!)
  • Ännu mera elrör dragna.
  • 2 väggar råspontade.
  • Städat matkällaren.

Känns skönt när man kan avsluta trädgårdsarbetet och fokusera inne. Visar lite bilder från matkällaren.

Korgarna har nu hittat sin plats. Äpplen, morötter och lök har lagts in för vinterförvaring. Några gamla trälådor får agera sopsortering och förvaring åt pantflaskor.



En gammal våg + sockerlåda som fanns i matkällaren.

De gamla konservburkarna och glasflaskorna väntar på att fyllas med något sött...

Gillar lampan i sin enkelhet med glaskupa i gammalt, bubbligt glas.

Någon gång i framtiden ska matkällaren fräschas upp med ny takfärg och lite fler hyllor, men detta får duga så länge!

Önskar Er en skön höstvecka!





4 kommentarer:

Ljuva ro sa...

Men oj så mycket ni fått gjort! Skönt! Vi har oxå ägnat delar av helgen till att fixa med en del utomhus!

Solsjö - Under en vind sa...

Så härlig och effektiv helg du haft, amssor av nytta har gjorts!! Här påminner du mig om att jag behöver städa i min matkällare jag också....Så fint du har i din! Kram!

Malin sa...

Åh! min första länkning! :) få nog fira det med lite extra god frukost. :) Tack tack. Så fort jag har gjort en blogglänklista så hamnar du på den. :) Ha det fint!

Anonym sa...

Himmel så du har arbetat på under helgen, men jag anar att du tycker det känns skönt så här efteråt att ha allt klart.

Tänk att det kan se så fint ut i en matkällare egentligen - ja i alla fall när jag kikar in i eran !

Det är ju inte så vanligt med matkällare, men vi är också lyckligt lottade som har en i vår villa och det är så otroligt praktiskt ! Ja jag skulle aldrig i livet vilja vara utan en matkällare.

Och roligt är ju när man kan göra det mysigt och hemtrevligt där inne dessutom så man riktigt längtar efter att få gå ärenden dit förutom att hämta upp hemkokt saft/sylt eller något annat gott.

Oj vilken gammal och charmig våg du har där också... och sockerlådan... dom passar alldeles utmärkt där inne.

Och precis som du, tycker jag att du har en trevlig lampa där, väldigt enkel, men så himla fin på något sätt.

Hi hi... vi (jag) pratar om matkällare som om det vore finaste rummet i huset... men varför inte ?

Kram Kram
Carina