fredag 19 oktober 2007

Fredagsmys

Så var det dags för helg igen! Veckorna går så otroligt fort! Fredag är nog bästa dagen på hela veckan, när man har helgen framför sig och det känns tillåtet att sjunka ner i soffan och äta nåt gott!



Jag har sytt de här kuddöverdragen av fuskpäls till våra golvkuddar. Bra att ha som extra sittplatser. Känns bra att plocka fram dessa pälsiga saker nu när det börjar bli riktigt kallt ute. Vet att det finns liknande att köpa med riktig päls (då betydligt dyrare!), men fusk funkar bra för mig. Byter hellre oftare då! Baksidetyget är lite svårt att förklara...det är någon tunn skumgummi på insidan och typ grå jersey på utsidan, så det blir ganska bra styrsel i det. Bara fanns där i affären när jag köpte pälsen och passade så bra ihop. Dessutom reade de ut det för 20 kr metern. Har delat på bakstycket och satt i kardborreband tvärs över hela kudden. Tycker kardborre är smidigaste sättet för öppning/stängning på prydnadskuddar.

Hoppas ni får en skön helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vilka fina kuddar och så fiffgt med kardborreband. Nu får jag inspiration.

Trvlig helg!
Carola

Handplockat sa...

SÅÅÅ Snygga hag har en hel bunt med grå fuskpäls som jag hade tänkt att sonen skulle få ett överkast av

det är ju så härligt
ha en go lördag

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka goa kuddar!!!! Trevlig helg till dig också! Kram!

Anonym sa...

Vad du fixar och donar. Det blir jättefint. Ha en bra helg !
Önskar "Syrran"!

Anonym sa...

Vilka härliga kuddar! Passar ju perfekt att ha på golvet..såna skulle man ha framför kakelugnen å sitta på och mysa! Ha en bra vecka! Kram :)