onsdag 26 september 2007

Nya korgar

Dessa tre korgar gjorda som luffarslöjd blev den gångna helgens fynd. Alla tre för 200 kr! En man vi känner pysslar med luffarslöjd på fritiden och gör korgar i olika storlekar och även andra föremål för inne-och utebruk. Enkelt, fint och välgjort tycker jag. Korgarna köptes som tänkt förvaring i matkällaren till potatis, lök och äpplen. Men de skulle ju också kunna vara snygga med något blomsterarrengemang i eller enris i till jul, eller som vedkorg. Lite synd att stänga in dem i matkällaren kanske!? Så fina är ju värda att beskådas av fler än mig och maken!

Fick även lära mig hur man gör spiralen till handtagen; sätt fast en borrmaskin i ett skruvstäd och sätt sen fast ståltråden runt borret och kör igång borrmaskinen. Fiffigt! Så nu vet ni det!

4 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Såna här korgar användes både i trädgården och i potatislandet när jag var barn!! Låter som om jag är urgammal...är dock bara dryga 30....Hos morfar fanns dessa korgar! Kul att du visar oss dem! Kram!

Ljuva ro sa...

Men så fina! De ser verkligen välgjorda och fina ut! Nog för att det kan vara trevligt med snygg förvaring i matkällaren, men dessa vill man ju se varje dag! Om du sätter mossa i runt om blir de jättefina till plantering!

Chatarina sa...

Dom korgarna var helt underbara.
Vilken tur du har som kan få tag i såna på nära håll. Är det något han säljer o i så fall var får man tag i dem.
Ha en bra vecka Chatarina

Anonym sa...

Vilket kanonpris..såå många för 200 kr!..såna skulle jag gärna köpa oxå! De var jättefina!