måndag 22 oktober 2007

Väggar som talar

När vi rivit inne i vårt "finrum" har vi hittat lager av tapeter. Här ser vi tre på samma bild och jag kommer ihåg ytterligare en som vi hade när jag var barn, men den sitter inklistrad bakom den översta tapeten. Den ljusbruna/vita tapeten är den äldsta och sitter direkt på timret. Häftigt tycker jag! Man kan ju börja fundera över alla kalas som hållits här inne, i olika tider, med olika människor och med olika tapeter på väggarna... Lite roligt också att mönster liknande dessa går att hitta idag! Ytterligare ett lager kommer att tillföras när vi gjort vårat!

3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Visst är det spännande att hitta gamla tapeter! Vi har sparat den innersta tapeten i två av våra rum som vi renoverat, de har jag satt i små ramar, och har dem framme i rummen! Ett litet tips! Må gott, kram!

Malin sa...

Tycker dom var lite modigare förr, den mörka blomtapten skulle man kanske ha på en fondvägg inte ett helt rum, men förr, då vågade dom. :) Mitt hus totalrenoverades i slutet av 80-talet, så allt jag hittar under tapeten är (först den gamla tapeten som fanns där när jag flyttade in, rosa, rosa och rosa) gipsskivor. Ha det fint idag! Kram!

Anonym sa...

Hej! Vilken fin hus och hem-relaterad sajt. Skulle ni möjligen vara intresserad av att tjäna extra pengar på den genom annonsering? Tveka inte att kolla in vår sajt eller höra av er!