lördag 23 februari 2008

Nygamla ljusstakar

Skönt med ström igen! Den försvann igår kväll (fredag) 18.30, så istället för hembakad pizza och Let´s dance i tv-soffan blev det köpepizza och levande ljus för hela slanten. En kväll kan ju vara mysigt, men idag har man än en gång märkt hur beroende man är av ström! Har ägnat dagen åt trädgårdsprojekt och beskärning av äppelträd, som påbörjades för ett par veckor sen. Har bara två träd kvar nu!

Skrev för ett tag sen om att jag hade lite småprojekt under målning. Här är ett av dem. Svarvade, blåmålade furuljusstakar hittade jag på byns second-handbutik och jag fastnade för formen på dem. Såklart fick de bli vita! (fast jag funderade faktiskt på svart för en kort stund! ;))

Före
Efter
Ja, 15 riksdaler var de väl värda i alla fall!
Trots att dagarna blir allt längre behövs det fortfarande ljus, eller hur!?

Snart dags att bänka sig vid melodifestivalen! Inget startfällt jag hoppar högt över, men ibland kan det ju bli riktigt bra, när förväntningarna inte är så höga!
Ha en skön kväll!
Kram

7 kommentarer:

Karin Krut sa...

Ljusstakarna blev kanonfina.. tänk så mycket det kan göra med lite målarfärg :)
Ha en skön söndag
Kram karin

jennys hus sa...

vad snyggt det blev!!! som helt andra ljusstakar ju:)
melodifestivalen igår tycker jag nog var den sämsta hittils, inte så bra låtar. Kram/jenny

Millas hem sa...

Hej!
Ljusstakarna blev väldigt fina, sött oxå med lite murgröna till det vita.
Sovrumsbilderna är så fina...de små blå skorna..suck.
Kram Camilla

IKT i min vardag sa...

Ja de var helt klart värda 15:- och mer därtill. Fint förvandlingsnummer!

Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Blev kanonfina, vad billigt! kram

Solsjö - Under en vind sa...

Jag ser tyvärr bara se den översta bilden, men kan tänka mig hur fina de är i vitt! Det är ett kryss i nedersta bilden för mig bara.....

Vet inte vad du tycker, men jag tycker att gårdagens delfinal var en av de sämsta nånsin.....Men mysig kväll hade vi med god räksoppa, tända ljus och sprak från kakelungnen!

Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

Malin sa...

15 kr?! vilket fynd! :)