fredag 15 februari 2008

Alla-hjärtans-dag-meny i spansk anda

Förra vårens Barcelonaresa inspirerade till att göra olika tapas-varianter när vi kom hem, så ett tag åt vi det så gott som varje helg. Efter ett tag föll detta i glömska, men jag fick idén att göra tapas igen i går kväll, så det fick bli Alla-hjärtans-dags menyn. Det som är så bra med tapas är att man i princip kan plocka ihop lite vad man har hemma och med lite fantasi går det hitta på något, hur lite man än har i kylen!


På gårdagens tallrik fanns detta:

  • Skinklindad melon med färskost
  • Ost o paprika på tandpetare
  • Gurk o melonsallad med lime
  • Gratinerad nachos m salsa o os
  • Räkrulle
  • Hjärt-pizza-slice
  • Vitlöksgratinerad champinjon
  • Klyftpotatis med tzatziki
Efterrätten är jätteenkel att göra och god att äta! Smördegshjärtan penslade med ägg och bakade i ugnen, sen fyllda med vaniljkesella + hallon och blåbär. Sikta till sist över lite florsocker. Klart!


Skickar med lite Barcelonabilder också - en stad jag gärna skulle återvända till!


Ha en skön dag! Här skiner solen, så själv ska jag passa på att gå ut en sväng!

4 kommentarer:

Anonym sa...

De där supersöta hjärtanen skulle jag gärna smaka lite av! Håller med; Barcelona är fantastiskt! Trevlig helg! / Fia

Anonym sa...

Tack f�r inl�gget hos mig! Jag blir s� sugen n�r jag ser dina bilder. Har dessutom tidigare varit bosatt i Spanien s� jag vet hur gott det �r med tapas. Jag blir s� inspirerad s� jag m�ste nog fundera ut n�gra tapas till imorgon. Underbart inl�gg ger mig massor med inspirarion.

kram & trevlig helg!

IKT i min vardag sa...

Mmmmm...tapas! Nyss hemkommen från Spanien, har ätit mycket tapas och pinxos!

Trevlig helg!/Linda

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackra bilder..go maten såg ut!!

Ja barcelona är underbart!!!

Ha en underbar vecka!!
♥Kram Millan♥