tisdag 19 februari 2008

Söderläge...

... en filt, en kopp kaffe och en tidning är det enda som krävs en strålande dag! Bilden är från slutet av förra veckan, då solen behagade lysa på oss ett par dagar. Årets första utefika för min del tror jag. Södersidan på vårt uthus brukar vara den bästa platsen i vår trädgård på våren, när man vill komma åt den första solen - så jag slog mig ner där även i år och bara njöt! Tänk vad lite vila kan göra för arbetslust och arbetsglädje, för sen, när man har suttit där en stund får man ny energi och lust att göra en massa saker.

Även dessa små sötingar gillar söderläge!

Hoppas ni har en bra vecka!

7 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad härligt det ser ut!!!!
Idag har det varit grått, men igår var det en ljuvlig dag!!!

Kram!

IKT i min vardag sa...

Vilken underbar vårkänsla som infinner sig när man tittar på dina härliga bilder!

Kram Linda

Anonym sa...

Åh, det är så underbart med våren, särskilt med den första solen..Förstår att du hade en bra ledighet! Underbara bilder du visade från sovrummet och tapasen längre ner gör att det riktigt vattnas i munnen! Har aldrig testat det hemma, får nog lov att göra det framöver. Kanske har du några smarriga recept att dela med dig av? Kram Mia

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilken mysig bild!!! Första fikat ute i solen är ju ngt alldeles speciellt... Mari.

Hem och Lycka sa...

Vilken härlig bild, ser ut att ha suttit där riktigt mysigt. Ja, skönt att våren är på g! kram!

Unknown sa...

Visst är det härligt när det börjar lukta vår och de första blommorna tittar fram.

Jag ar just upptäckt din blogg, Norrgården ser ut att vara ett härligt ställe att bo på!

Tänkte också tipsa om en ny webshop: www.houseofjammi.se som jag driver. Titta gärna in och säg vad du tycker. Jag tar gärna emot kommentarer så att jag kan förbättra.

Anonym sa...

Åh vilka fina vårbilder, nu blir jag sugen på att resa hem till Sverige o njuta av våren. Jag bor i Singapore sedan 1 år o här får man inte njuta av årstider...
Må gott