lördag 3 november 2007

Höstpyssel

Igår var det en strålande men kall höstdag här och en riktig skogspromenad var ett måste. Med hem från skogen följde lite smått o gott, bl.a ljung som fick bli en liten krans. Nu fick jag även användning för mina trolldegsfigurer (hjärtat) som hängdes i med ett silversnöre. Kransen fick bli en gå-bort-present på fredagkvällen.

Uteblommorna får en sista chans och har flyttats upp från uteplatsen, där vi ju inte sitter längre, till verandan. Buxbom, murgröna och lavendel fick stå kvar, medan några vissna blommor byttes ut tilll andra detaljer.

En skön Alla helgons dag önskar jag er alla!

4 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Ser fint ut!! Den där kransen var jättesöt! Önskar dig också en riktigt skön helg! Kram!

Randi sa...

Vilken söt och sirlig krans!
Önskar dig också en fortsatt skön helg.
Kram

Malin sa...

jo, jag är helt inne på kransar. Har vart ute nu och klippt i enen på trädgården. Men du gav mig en idé till: Ljung! Jättefin var kransen! Ha en fin söndag!

Anonym sa...

Kransen blev jättefin, själv har jag gjort ett mosshjärta som hänger i köket.