lördag 10 november 2007

Vinterväder och firarhelg

Idag på morgonen såg det ut så här utanför sovrumsförnstret. Första snön som kommit här, efter yrväder och snöslask igår. Börjar redan gå upp på plusgrader, men det är väldigt fint med ett vitt snötäcke, eller hur!?

Den här helgen går i firandets tecken för vår del. Min mormor fyller 98 år, så hon ska få den rosa cyklamen på bilden i den silvriga krukan med ett hemmagjort kort. Den söta kronan av ståltråd och pärlor är köpt på Tyghuset i Taberg. Det passade så fint ihop tycker jag, så jag skulle nästan vilja behålla blomman själv ;) . Mormor firas på förmiddagen och ikväll ska vi på 30-årsfest. Imorgon är det två fäder som ska firas. Mycket roligt samma helg! Kanske blir det lite målat mellan alla kalas! Vad gör ni i helgen?

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Du har verkligen ett fullspäckat schema!! 98 år är en hedersvärd ålder! Min farfar har passerat 92, man är glad så länge man får ha dem kvar!
Själv ska vi på kalas hemma hos svärföräldrarna idag med släkt och familj.
Ser fint, men kallt ut på din snöbild! Här är det soligt och blå himmel!
Ha en skön helg! Kram!

Handplockat sa...

allt du visar är är hel fint
visst är krukan från Madame Stoltz!!!

ha en go firar helg

Dubbelörn sa...

Vilken underbar blogg jag hittat här!! Gården är ju helt fantastisk... kikar på alla bilder o inspireras...

Mysigt med gamlingar, min mor blev 95 o var en riktig krutgumma ;)

Hos dig blir jag garanterat en stammis *ler*

Kramar

www.nestorforlag.se sa...

Åh snö, det har vi inte sett något där jag bor. Hoppas på en vit jul i alla fall, det är ju sällan nu mera..

Runt vår lekstuga sa...

Hej! Kul att följa din blogg. Renoveringen blir ju kanon.
Ser fram emot nya bilder.

Ha det gott!

Hem och Lycka sa...

Åå vilken underbar present till en söt mormor.. Vacker vinterbild du visar, här i Torslanda utanför Göteborg lyser gräset grönt.. kram!