torsdag 24 januari 2008

Drömmar i vitt...

Ja, här ska jag sova gott och drömma sött hoppas jag, nedbäddad i vita lakan! Jag har använt två gamla, vita lakan med spets på och sytt ihop med vanliga underlakan, och på så vis fått två nya påslakan! Roligt att kunna använda det man har och att fler får se de fina spetsarna. Underlakanen fick jag bara klippa till lite för att passa ihop med de gamla lakanen. Det som jag klippte bort kunde jag använda som "foder" bakom spetsen. Örngotten är också gamla och hör, som ni ser, egentligen inte ihop med lakanen. Men vitt som vitt...!

I fönstret har stjärnan också bytts mot en vit lampa, med spetsskärm.

7 kommentarer:

Ljuva ro sa...

God kväll!!! Vilken bra idé o så mysigt o fint det ser ut! Är säker på att du kommer att drömma sött där!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mysigt!!! Och vilka varckra örngott!! Mari.

Skatan sa...

Ja nog förstår jag att ni sover gott där!!

Godkväll : )

Solsjö - Under en vind sa...

Vilsamt och vackert!! ha en skön söndag! Kram!

Villa elva-kulla sa...

Vilket mysigt hem du har. Fiffigt att sy om lakan till påslakan.
Ha de gott / Jennie

Maria sa...

Vad mysigt! Älskar vita sänglinnen med spets, känns så lyxigt och fräscht.
Ang halsbandet på min blogg så är plattorna köpta på Panduro hobby, vet ej villket material det är. Är på jakt efter sivler plattor, snyggare tycker jag!

Hem och Lycka sa...

Vad fint med de gamla lakanen, tycker det är så fint! kram