tisdag 28 augusti 2007

Möbler i ny skepnad

Tänk vad mycket man kan göra med lite färg, tyg och lister. Visar här några möbler som fått en andra chans! Har tyvärr inga förebilder, men ska försöka förklara så gott det går.
En byrå av syrabetsad furu med träknoppar och svarvade fötter målades i matt vitt och fick nya handtag från IKEA, där det står vad som finns i lådorna. Nertill sattes en upp och nedvänd taklist fast. Står i hallen idag!


Billy bokhylla från IKEA som målats vit och fått en krönlist upptill samt dekorlist på framsidan. Sväljer mer en man tror (märks framförallt när man flyttar och ska packa ner allt)!

Gammal orgelpall i teakimmitation med överdrag i brun gallon låg i högen som skulle till tippen, men räddades i sista stund. Lite vit färg(såklart!) gör ju som bekant susen och ny klädsel i fuskpäls är varmt o gott att sitta på!

2 kommentarer:

1700-talet sa...

Hej
Jag har precis börjat blogga och letade på inredning. Jag hittade ett fantastiskt hus - ert! Och läste er blogg.
Hon hittar på, han får göra - det stämmer här också.
Jag bor i Stockholm men längtar efter ett annat liv, vackrare, på landet.
Mina barn är tonåringar och jag blev rätt trött på dem för ett år sedan, så då startade jag en firma som sysslar med det jag tycker är allra vackrast. 1700-talstyger. Elle rmönster från den tiden, snarare. Nu sköter jag detta på kvällarna, på dagarna är jag journalist.
Kanske är det så med bloggandet att man ger sig i kast med det med full kraft och sedan orkar man inte hålla på. Vi får se.
Titta gärna på www.anno1700.se så ser du vad jag gör.
Och så har jag en blogg om 1700-talet. Jag tror den heter anno1700.blogspot.se, men jag är inte säker. Är som sagt inte speciellt van ännu.
Mvh
Margaretha

På Norrgården sa...

Tack för de de överväldigande kommentarerna! Sånt ger en en extra energikick när man själv tycker att det inte händer något här hemma vad gäller renovering! Det är ju det där med tiden som sagt. Har gått alldeles för längesen jag bloggade senast. Dagarna bara rinner iväg sen jobbet drog igång efter sommaren igen, men jag tycker fortfarande att det är väldigt roligt med bloggandet. Det bästa är ju att man inte har några direkta krav på sig, utan gör det till vad man själv vill och hinner. Min blogg kom till bara för att jag själv tycker att detta med inredning är sååå roligt och själv blir inspirerad av andra bloggar.

Modigt av dig att våga starta eget! Har också nån dröm om att få göra nåt eget en dag. Kollade in på din blogg, tack för tipset om målningen, tar gärna emot fler tips!
// Ida